Skip to content

Klachten en integriteit

Klachtenregeling

Librēon heeft een klachtenregeling waarmee we ouders, leerlingen en medewerkers garanderen dat er een goede afhandeling van een klacht plaatsvindt.

Het bevoegd gezag en de scholen doen alles wat binnen de mogelijkheden ligt om klachten te voorkomen. Als er toch een klacht is, die van eenvoudige aard is, dan wordt deze in principe binnen de school opgelost, bijvoorbeeld door in gesprek te gaan met de mentor of afdelingsleider, of uiteindelijk de rector/directeur. Om klachten op een goede wijze te kunnen afhandelen, heeft elke school interne vertrouwenspersonen. Zij gaan na of de klacht kan worden opgelost door bemiddeling. Wanneer het komt tot het feitelijk indienen van een klacht, kan de interne vertrouwenspersoon helpen om de klacht op de juiste plaats in te dienen. Hij/zij kan ook andere begeleiding bieden.

Als het nodig is, verwijst de interne vertrouwenspersoon door naar een externe vertrouwenspersoon. De externe vertrouwenspersonen van Librēon zijn de heer Karel Arzt  (karelarzt@gmail.com) en mevrouw Henriëtte van Wijnen  (info@wijnencoaching-consultancy.com)

Integriteitscode

We vinden het belangrijk dat onze medewerkers integer omgaan met elkaar en met anderen, zoals leerlingen, ouders en externen. Om duidelijk te maken wat wij integer gedrag vinden, hebben we een integriteitscode opgesteld. De code biedt houvast, maar geeft niet op elke situatie een pasklaar antwoord. Er is ruimte voor interpretatie, met als doel het goede gesprek over bepaalde thema’s te stimuleren.